27/12/2024
Kiedy nadchodzi zima, wybór odpowiedniego samochodu staje się kluczowy. Wśród wielu opcji, Jeep wyróżnia się jako marka, która łączy w sobie niezawodność, komfort i ekscytację z eksploracji, nawet w najtrudniejszych warunkach atmosferycznych. Dzięki zaawansowanej konstrukcji, napędowi 4x4 i funkcjom dostosowanym do zimy, Jeepy to idealny wybór dla tych, którzy cenią sobie bezpieczeństwo i przygodę o każdej porze roku.

Jeep Avenger MY25: Nowa era miejskiego SUV-a
Marka Jeep nieustannie dąży do innowacji, czego dowodem jest najnowszy Jeep Avenger MY25. Ten kompaktowy SUV segmentu B, który zdobył już serca ponad 120 000 klientów w Europie, wchodzi w nowy rok modelowy z szeregiem ulepszeń i nowości. Do gamy dostępnych wersji benzynowych, e-Hybrid i elektrycznych dołącza wariant 4xe, czyli e-Hybrid z napędem na wszystkie koła. Co więcej, bogatsze wyposażenie i uproszczona strategia pakietów czynią Avengera jeszcze bardziej atrakcyjnym wyborem.
Ceny Jeep Avenger MY25 w Polsce
Dealerzy Jeepa rozpoczęli już przyjmowanie zamówień na Avengera MY25, prezentując szczegółowy cennik. Poniżej znajdziesz przegląd cen poszczególnych wersji wyposażenia:
Wersja | Cena |
---|---|
Avenger 1.2 GSE T3 100 KM Longitude | 110 000 zł |
Avenger 1.2 GSE T3 100 KM Altitude | 119 300 zł |
Avenger 1.2 GSE T3 100 KM Summit | 129 700 zł |
Avenger MHEV 1.2 T3 100 KM Longitude | 119 800 zł |
Avenger MHEV 1.2 T3 100 KM Altitude | 129 100 zł |
Avenger MHEV 1.2 T3 100 KM Summit | 139 500 zł |
Avenger 4xe MHEV 1.2 T3 136 KM Upland | 145 100 zł |
Avenger 4xe MHEV 1.2 T3 136 KM The North Face | 169 000 zł |
Avenger Electric eMotor 400V 156 KM Longitude | 169 900 zł |
Avenger Electric eMotor 400V 156 KM Altitude | 179 900 zł |
Avenger Electric eMotor 400V 156 KM Summit | 189 900 zł |
Napęd dla każdego
Jeep Avenger oferuje szeroki wybór napędów, dopasowanych do różnorodnych potrzeb kierowców. Podstawowa wersja wyposażona jest w turbodoładowany silnik benzynowy 1.2 Turbo o mocy 100 KM, współpracujący z manualną skrzynią biegów. Dla tych, którzy cenią sobie komfort automatycznej zmiany biegów, dostępny jest wariant e-Hybrid z 6-biegową skrzynią e-DCT6 i 28-konnym silnikiem elektrycznym. Nowością jest wersja 4xe, która łączy napęd e-Hybrid z napędem na cztery koła i mocą 136 KM. Na szczycie oferty znajduje się w pełni elektryczny Avenger Electric o mocy 156 KM, zasilany baterią 54 kWh.
Co nowego w Avenger MY25?
Wersja Longitude zyskała system Keyless Start w standardzie. Altitude oferuje teraz światła przeciwmgielne LED, kamerę cofania 180 stopni, automatyczne światła drogowe, Keyless Start i automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne. Summit wzbogacono o system Keyless Entry i opcjonalną klapę tylną z obsługą bez użycia rąk. Wprowadzono także uproszczone pakiety opcji, takie jak Infotainment & Convenience oraz Pakiet Zimowy, dostępne we wszystkich wersjach. Dla bardziej wymagających, pakiety Skórzany i elektrycznie otwierany dach zarezerwowane są dla wersji Altitude i Summit. Nowością kolorystyczną jest lakier "Storm", który zastąpił odcień "Lake".
ChatGPT w Twoim Jeepie
Innowacyjnym dodatkiem jest integracja ChatGPT. To zaawansowane rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji generatywnej, które wykracza poza funkcje tradycyjnego asystenta głosowego. ChatGPT może dostarczać informacji o pogodzie, historii miejsc i wielu innych, wzbogacając każdą podróż. Funkcja ta jest dostępna w ramach umów Connected Navigation i Connect PLUS, a także dla obecnych użytkowników Avengera z aktywną umową Connect PLUS.

Jeep Grand Cherokee: Król SUV-ów
Jeep Grand Cherokee to flagowy model marki, obecny na rynku od 30 lat. Piąta generacja tego legendarnego SUV-a, dostępna w Europie wyłącznie jako hybryda plug-in, łączy w sobie luksus, komfort i legendarne zdolności terenowe. Grand Cherokee to największy model w gamie Jeepa, oferujący przestronne wnętrze i zaawansowane technologie.
Historia modelu Grand Cherokee
Historia Grand Cherokee sięga 1983 roku, kiedy to w Jeepie narodziła się idea stworzenia większego i bardziej luksusowego SUV-a. Pierwsza generacja, oznaczona jako ZJ, zadebiutowała w 1992 roku, wypełniając lukę rynkową. Nazwa Cherokee pochodzi od plemienia Indian z Ameryki Północnej, co w przeszłości budziło kontrowersje. Jednak koncern Stellantis zdecydował się zachować nazwę ze względu na koszty rebrandingu i znaczący udział modeli Cherokee i Grand Cherokee w sprzedaży marki.
Silnik i moc Grand Cherokee
W Europie Grand Cherokee V generacji oferowany jest wyłącznie jako hybryda plug-in. Napęd oparty jest na silniku benzynowym 2.0 Turbo GME, generującym łączną moc systemową 381 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Bateria o pojemności 17,3 kWh zapewnia zasięg na prądzie do 50 km.
Wymiary i funkcjonalność
Nowy Grand Cherokee jest większy od poprzednika. Jego długość wynosi 4919 mm, szerokość 2149 mm, a wysokość 1858 mm. Rozstaw osi to 2964 mm, a prześwit imponujące 275 mm. Standardowa pojemność bagażnika to 533 litry, a po złożeniu tylnej kanapy – 1463 litry. W Polsce dostępna jest wyłącznie wersja pięcioosobowa z krótszym nadwoziem. W USA i na innych rynkach oferowana jest również wersja siedmioosobowa z wydłużonym rozstawem osi.

Wrażenia z jazdy
Grand Cherokee 4xe oferuje komfortową i cichą jazdę, szczególnie w trybie elektrycznym. Mimo dużej mocy, dzięki hybrydowemu napędowi, auto jest stosunkowo oszczędne. Średnie zużycie paliwa według WLTP wynosi 2,6 l/100 km, choć w rzeczywistości, szczególnie przy wyższych prędkościach, może wzrosnąć do około 12 l/100 km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,3 sekundy, a prędkość maksymalna to 210 km/h.
Ceny Grand Cherokee w Polsce
Jeep Grand Cherokee dostępny jest w Polsce w czterech wersjach wyposażenia:
Wersja | Cena |
---|---|
Limited Quadra-Trac 4xe | 405 000 zł |
Trailhawk Quadra-Drive II 4xe | 424 000 zł |
Overland Quadra-Trac 4xe | 446 000 zł |
Summit Reserve Quadra-Drive II 4xe | 488 000 zł |
Podsumowanie
Jeep Grand Cherokee konkuruje w wymagającym segmencie E SUV z takimi rywalami jak Audi Q7, BMW X5, Mercedes GLE czy Porsche Cayenne. Choć może nie dorównuje niemieckim markom prestiżem, oferuje wiele zaawansowanych rozwiązań i stale podnosi jakość wykonania. Nowa generacja Grand Cherokee to propozycja dla tych, którzy szukają luksusowego SUV-a z legendarnymi zdolnościami terenowymi i napędem hybrydowym.
Jeep w zimowych warunkach
Wracając do pytania zadanego na początku – czy Jeepy sprawdzają się w zimie? Odpowiedź brzmi: zdecydowanie tak! Napęd 4x4, który jest znakiem rozpoznawczym marki Jeep, zapewnia doskonałą trakcję na śliskiej nawierzchni. Systemy kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy, dostępne w większości modeli, dodatkowo zwiększają bezpieczeństwo w trudnych warunkach. Wysoki prześwit i solidna konstrukcja pozwalają Jeepom pokonywać zaspy śnieżne i nierówności terenu. Funkcje takie jak podgrzewane fotele, kierownica i szyby, dostępne w wyższych wersjach wyposażenia, zapewniają komfort w mroźne dni. Dodatkowo, opony zimowe, w które warto wyposażyć każdego Jeepa, znacząco poprawiają przyczepność i bezpieczeństwo na śniegu i lodzie.
Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
- Czy Jeepy sprawdzają się w zimie?
- Tak, Jeepy są doskonałym wyborem na zimę dzięki napędowi 4x4, systemom bezpieczeństwa i funkcjom zwiększającym komfort w mroźnych warunkach.
- Ile kosztuje Jeep Avenger Longitude automat?
- Jeep Avenger MHEV 1.2 T3 100 KM Longitude (automat e-Hybrid) kosztuje od 119 800 zł.
- Jaki jest największy model Jeepa?
- Największym modelem w gamie Jeepa jest Grand Cherokee.
Jeśli chcesz poznać inne artykuły podobne do Jeep: Idealny wybór na zimę i nie tylko, możesz odwiedzić kategorię HVAC.